26 Jan 2005

Τραγούδι: ΄Ολα καλά

Το Όλα καλά του Σάκη, το επέλεξα με το ζόρι. Το "επέβαλλα" στον εαυτό μου ως αντίδραση! Αντίδραση για το χαμό που βλέπω να συμβαίνει στον πλανήτη μας. Είμαι εκ φύσεως αισιόδοξος άνθρωπος, μου αρέσει να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο. Πάντα βρίσκω κάποιο τρόπο να ξεφύγω - εύκολα ή δύσκολα - από την παγίδα της γενικότερης στεναχώριας. Ότι όμως μαθαίνω τις τελευταίες μέρες για τα αποτελέσματα του σεισμού στη Νοτιοανατολική Ασία με έχει κυριολεκτικά συγκλονίσει. Φράσεις των ειδησεογραφικών πρακτορείων "άνευ προηγουμένου καταστροφή, εκτίμηση για περισσότερους από 55.000 νεκρούς, έκκληση βοήθειας" μου επιβάλλουν σκέψεις επανεκτιμήσεως των όσων έχω γύρω μου, των όσων ζω.

Θέμα: Αισιοδοξία.
Εντελώς τυχαία ενάμιση μήνα πριν, άκουγα από ένα γνωστό μου ζευγάρι που μόλις είχε γυρίσει από Τυνησία, τις εντυπώσεις του από το ταξίδι και το πόσο ωραία πέρασαν. Είχαν πάει με κάποιο πακέτο προσφορών που κάνουν οι αεροπορικές εταιρίες εκτός εορταστικών περιόδων. Ευτυχώς! Μου είναι αδύνατον να διανοηθώ πως κάποιοι από τους τουρίστες που σκοτώθηκαν, βρίσκονταν σε ονειρικό ταξίδι αναψυχής! Πήγαν για διακοπές και έπεσαν στο σεισμό του αιώνα!

Κανείς μας δεν ξέρει πότε και που θα τελειώσει το ταξίδι της ζωής του, τελικά!

Η στεναχώρια μου, μετατρέπεται σε οργή, όταν βλέπω να με περιτριγυρίζουν τυπάκια που φέρονται και κινούνται υπεροπτικά, λες και είναι αθάνατοι!
Νομίζουν ότι το να αναπνέεις είναι δεδομένο. Λάθος. Είναι δώρο!

Δεν είναι μόνο το θέμα του σεισμού. Ψάχνω τις τελευταίες μέρες θετικές ειδήσεις και δεν βρίσκω τίποτα! Μακελειό στα Βόρεια της Βαγδάτης, αιματηρές εκρήξεις, επιθέσεις αγνώστων, απειλές, πιεστικές εργασιακές καταστάσεις, πανσέληνος στον άξονα Αιγόκερου-Καρκίνου, νέα χρονιά στην πλάτη μας, πάρε 2005 να έχεις... Δεν πάει άλλο αυτή η γενικότερη βαρύτητα!

Έτσι και επιτρέψω σε ένα ακόμη πρόβλημα να με στεναχωρήσει... θα χτυπήσω κόκκινο. Όλα μου γέννησαν μια απελπισμένη ανάγκη να επιθυμώ κανάκεμα και αναζήτηση ασφάλειας. Ήθελα να ακούσω... Μη μου κλαις, μη μου κλαις... θα 'μαι εδώ στο πλευρό σου ανά πάσα στιγμή. Ούτε προβληματισμοί, ούτε δυσφορίες! Αλλά και ...θα σε φροντίσω... θα σε προσέχω... μην μου ανησυχείς για καλό ήταν όλα...

Έχετε καταλάβει πως είμαστε περιστασιακοί επισκέπτες σε αυτό το έργο που λέμε ζωή; Γιατί τα δυσκολεύουμε τα πράγματα; Όλοι το ίδιο δε θέλουμε κατά βάθος; Την πλήρη ευχαρίστηση και ικανοποίηση που αισθάνεται κάποιος από τη ζωή του. Την ευτυχία.
Πώς θα φτάσουμε όμως σε αυτή χωρίς αισιοδοξία και γιατί είναι τόσο σημαντικό να είναι κάποιος αισιόδοξος;

Γιατί η αισιοδοξία, μας βοηθά να αντιδρούμε στις αντιξοότητες, να προσπαθούμε με πείσμα (πλύση εγκεφάλου μου έκανα με το "Όλα καλά"!) να βρούμε λύση και να αφοσιωνόμαστε στο να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια. Ακόμα και οι πιο επώδυνες, επίπονες και δυσάρεστες δοκιμασίες αντιμετωπίζονται με μαχητική διάθεση, αρκεί να έχει κάποιος την αίσθηση πως μπορεί να ασκήσει έλεγχο πάνω τους. Αν αισθάνεται ανίσχυρος, κινδυνεύει να χάσει κάθε ευκαιρία.
...Μην σταματήσεις να ελπίζεις. Κράτα γερά. Γιατί στο τέλος κερδίζεις...

Η αισιοδοξία μεταμορφώνει τις προκλήσεις σε ευκαιρίες, ενώ η απαισιοδοξία τις μετατρέπει σε παγίδες. Κανείς δε γεννιέται αισιόδοξος ή απαισιόδοξος, αλλά μαθαίνει να είναι. ...Νικητές στο τέλος θα βγούμε ... πίστεψέ με!...
Αιτιολογούμε στον εαυτό μας οτιδήποτε μας συμβαίνει με βάση τη στάση που κρατάμε απέναντι στη ζωή. Αν είμαστε αισιόδοξοι πιστεύουμε πως έχουμε κάποια αξία. Αν είμαστε απαισιόδοξοι θεωρούμε τον εαυτό μας ανάξιο και αξιοκαταφρόνητο. Αυτή η διαφορά καθορίζει κυριολεκτικά το πεπρωμένο μας αλλά και την ποιότητα της καθημερινότητάς μας.

Μιας λοιπόν και οι καιροί δεν είναι για ελαφρότητες αλλά ούτε και για παρορμητικούς πανικούς, νομίζω ότι ένα απλό και εύκολο σλόγκαν είναι το κατάλληλο αποφορτιστικό εργαλείο. Όλα καλά μας πάνε και θα μας πάνε!
Έχουμε υγεία και αυτό μας επιτρέπει να εργαζόμαστε και να εκπαιδευόμαστε. Έχουμε όσους αγαπάμε γύρω μας - και αν δεν τους έχουμε αρκεί το ότι καταφέραμε να αγαπάμε.

Με το νέο έτος ας κάνουμε ένα μικρό απολογισμό αλλά όχι για να θέσουμε μακροχρόνιους στόχους, μα για να νιώσουμε την ικανοποίηση όσων ζούμε και γευόμαστε. Την ικανοποίηση του Τώρα. Τις περισσότερες φορές μας χωρίζουν από την ευτυχία μόνο κάποιες λανθασμένες σκέψεις.

Σημεία που αξίζουν την προσοχή μας
1. Η επιδιωκόμενη ελαφρότητα σε στίχο και ρυθμό του Φοίβου.
2. Η περιτυλιγματική ομορφιά του Σάκη, ένα από τα αποτελεσματικότερα αντικαταθλιπτικά. (Όχι δεν είμαι "Ρουβίτσα" - έλεος - μια διαπίστωση έκανα η γυναίκα!)

Οι ευχές μου για το νέο έτος είναι ψυχραιμία, ηρεμία και απασχόληση με ουσιαστικές καταστάσεις. Η υγεία είναι εκτός από ευχή και θερμή παράκληση σε Εκείνον που παρακολουθεί τα χάλια μας από ψηλά...

Να περνάτε καλά και να τραγουδάτε όποτε βρίσκεται ευκαιρία.

No comments:

Post a Comment